İzmir SGK’da iş çok yapan yok

5 Mart 2013

İzmir SGK’da iş çok yapan yok

 

İzmir SGK İl Müdürü Mustafa KESKİN’in SGK üst yönetimine küsüp istifa etmesinden sonra İzmir Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü’nde sorunlar dağ gibi yığılmış ama çözen yok. Herkes birisi bana talimat versin de işimi yapıyor gibi görüneyim havasında…

 

 

Ali Bey Allah işlerinizi rast getirsin. İzmir’de mali müşavirim. Ben sizi televizyonda sürekli izlerim. Sizin anlattıklarınızla birçok şey öğrendim ama ilginç olan Sosyal Güvenlik Merkezi Konak’da benim kadar işlem bilen yok. Bir senedir yurt dışı borçlanmada mükellefimin işlemlerini yapmak için gidip geliyorum. Adımı açıklamayın ama ne olursunuz Konak Yurt Dışı Borçlanma servisine bir el atın. Gören duyan yok herkes akşam beş olsa da eve gitsek modunda çalışıyor. Son bir  senede Yurtdışı Borçlanma servisinde 3 tane  şef değişikliği yapıldı. Gelen üç şef de konunun dışında yurtdışı borçlanma işlemlerine vakıf olmayan kişiler olduğu için kurumda işler yürümüyor. Konak Merkez dışında diğer ilçelerde yurtdışı borçlanma işlemini almıyor. İşi bilen ise sadece soyadını bilmiyorum Rahmi bey adlı bir memur herkes işlemleri ona soruyor O’da işi bilen benim ama başkaları şef olmuş, müdür olmuş küskünlüğü içinde. Her gelen şefin önünde bir yığın dosya hepsi de Rahmi Beye soralım diyor. Mesela, mavi kartlı Türk vatandaşı olmayan mükellefimin red işlemini 6 ayda tarafıma verdi.

Şimdi Servise Nihal, Dilber, Sinan  gibi memurların yanında yine İşveren Servisinden gelen Nuray Egemen Erdal şeflik yapıyor. 28 Aralık 2012’de verdiğimiz Yurtdışı borçlanma işlemine bugün gittiğimde daha bakamadıklarını 28.12.2012 de verilen 400 dosya olduğunu ancak Mart ayı sonuna yetiştireceklerini söylediler. Bir de belgelerimizin arasında Emniyetten alınmış yurda giriş-çıkış belgesini koydurttukları halde bir biz Emniyete yazalım gelecek cevaba göre işlem yaparız deyip işleri iyice uzatıyorlar ki bu yaptıkları SGK genelgesine aykırı.   Ali Bey böyle şey olur mu? Eleman yetmiyorsa personel versinler. Altı ayda yurt dışı borçlanma işlemini yapamıyor vatandaş. Bir de televizyonlara çıkıp 15 günde emekli ediyoruz diyorlar. Emeklilik servisi de ayrı bir dert 6 kişi yan yana oturmuşlar birbirlerinden haberleri yok. Bağ-Kur’un ben emekli ederim dediğine başka biri red veriyor. SSK emeklilikte Kenan bey tatile çıktı, 15 gün bekleyin diyorlar bir görevli izne çıkınca bütün işler duruyor, çünkü başka bilen yok. 15 gün sonra Kenan bey geliyor bu sefer Sevim hanım izinde bekleyin deniyor. Yani sizin anlayacağınız bunların yıllık izni çocuklarının okul açılması gibi  dünya işleri için SGK da işler duruyor. Konak SGK’da işler yattı. Bir sene önce böyle değildi. Taşındılar da mı böyle oldu, ne oldu anlamadık. Gelip gitmekten bıktık yorulduk. Telefonlar açılmıyor. Her memurda bir afra bir tafra görseniz sanki zorla oturuyorlar masalarında. Başınızı ağrıttım ama bizim derdimize belki ışık tutarsınız. İsmi Saklı

 

Sayın okurum, geçen sene ile bu sene arasındaki tek fark var. Geçen sene İzmir SGK İl Müdürü Mustafa KESKİN idi ama SGK’ya genel müdür olarak gideceği sırada Ankara’dan yediği (hem de dostlarım dediği kişilerden) bir kazık sonrasında istifa edip gitti. Şimdi Adana’da daha çok başarılı olacağı bir iş yapıyor. Atalarımız güzel sözleri var bunlardan buraya uyanı da “At sahibine göre kişner” sözüdür. Bu sebeple mevcut İzmir yönetimi ile bu işin gitmeyeceğini artık sağır sultan bile biliyor. İzmir’in durumu hakkında söz artık sizler de sık sık Ankara’ya özellikle de Bilgi Edinme Kanunu aracılığıyla işinizi akıbetini sorun ki Ankara’dakiler İzmir’in ve İzmirlilerin halini öğrensinler ona göre de çare üretsinler. Tavsiyem, http://www.sgk.gov.tr/wps/portal/tr/e_sgk/diger_uygulamalar/bilgi_edinme/index.html?CSRT=7903191814436917851 linkinden veya SGK ana sayfasının en altındaki “bilgi edinme” bölümünün devamından gerek yazılı gerek elektronik ortamda işlerinizin akıbetini sorun. Sorunuza yasa gereğince en geç 15 gün içinde cevap verilmesi gerekir.